Week 3 alweer, bon dia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Emmie Collignon - WaarBenJij.nu Week 3 alweer, bon dia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Emmie Collignon - WaarBenJij.nu

Week 3 alweer, bon dia!

Blijf op de hoogte en volg Emmie

12 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia, Bon Tardi, Bon Nochi

Mijn tweede verhaal hier heeft even op zich laten wachten.
Inmiddels zijn we 3 weken op Curacao, en hebben we er allebei ruim 2 weken werk op zitten. De eerste weken hier, op curacao, maar ook het werk was erg wennen.
Onze eerste week op curacao hebben we lekker samen vakantie gevierd, heerlijk gezwommen, gesnorkeld en gebakken in de zon. De omgeving een beetje verkend en vooral genoten. En dan het moment dat er gewerkt moet worden.
Mijn stage bij Icon bevalt op het moment prima, er is veel werk en ik krijg leuke opdrachten. Redelijk wat afwisseling dus dat is erg fijn. Een kantoor met airco helpt ook. De hitte is me zwaar gevallen, vooral omdat je nergend verkoeling kan vinden. Op mijn stage draag ik altijd een lange broek en ik heb vaak een vest aan, heerlijk. Haha! Dan is het nog lekker 24 graden binnen hoor!

Op het moment van schrijven zit ik op mijn stage, boer zoekt vrouw te kijken. Ik heb pauze en Remi is ook aan het werk dus hij heeft de auto. Als Remi vrij is eet ik smiddags lekker thuis met hem, veel gezelliger. Hij maakt vaak lekkere broodjes voor me. Voor onszelf en elkaar zorgen gaat erg goed, aan het begin erg wennen. We doen boodschappen voor de hele week nu, dan weten we van te voren een beetje wat we gaan eten. Veel handiger omdat Remi tot 6 uur werkt en we dan best honger hebben. We proberen veel afwisselend te eten. Natuurlijk veel pasta, maar ook zeker net zo vaak aardappels. Die bakken we dan vers, erg lekker. Remi rijd vaak op zijn vrije dag naar de Floating Market, daar zijn de groente en fruit lekker goedkoop. Een stuk watermeloen heb je daar voor 1 gulden. Aardappels vaak 3 zakjes voor 5 gulden. Wat ook lastig was, was inschatten hoeveel we moesten maken. Aan het begin vaak te veel, maar nu hebben we het helemaal door hoor!

Naast het werk en eten koken doen we natuurlijk ook leuke dingen. Feestjes met het huis, lekker borrelen met zn allen. De omgeving verkennen met zn tweeen. Afgelopen vrijdag hadden we de eerste Full Moon party, wat een feest. Heel bijzonder, en het besef kwam toen ook echt goed. Fijne muziek, een mooie stage, alle husgenootjes en vrienden. En dat allemaal aan de oceaan, op het strand, naast palmbomen, onder de sterren hemel. Wauw! En dan te bedenken dat dat overdag Remi zijn werkplek is.
Natuurlijk zijn er meer feestjes. Op woensdag gaan we vaak met zn alle naar Cabana, ook onwijs gezellig. Ook aan het strand, onder de palmbomen. En zwemmen midden in de nacht hebben we daar ook al gedaan haha!!

Het huis is ehm, wennen.. Leuke huisgenoten, fijne kamer. Maar een lege keuken, dat was ff wennen. Inmiddels zijn er veel dingen aangevuld en hebben we onze plek al een beetje gevonden. Ook op Curacao, al is dat elke dag nog steeds een beetje wennen. De drukte in huis was voor ons beide ook wennen. Je woont niet samen met elkaar, maar met elkaar en nog 10 anderen. Gezellig maar druk, haha!
Afgelopen woensdag was Robbert jarig, zoals wij hem noemen onze Huisbaas. Robbert zit hier nu 4 maanden geloof ik, en is woensdag 30 geworden. Sarah en ik hadden samen een kaart gemaakt, waar iedereen iets op had geschreven. Ook hadden we met zn alle een cadeau geregeld en zijn we na het borrellen met zn alle uit geweest. Dat is wel erg leuk.
En dan gisteren, mijn lieve vriendinnetje Hester was jarig, en dan zit ik opeens toch helemaal aan de andere kant van de wereld. Maar we gaan van de week taart eten via skype om onze verjaardagen te vieren. Want binnen een week ben ik ook alweer jarig. Dan ben ik eindelijk weer even oud als Remi, haha!! Gek om dat, en veel andere speciale dagen hier te gaan vieren. Maar Remi is bij me, en samen is het toch een beetje compleet.

Tussen Remi en mij gaat het heel goed. Aan het begin was het samen en op onszelf wonen erg lastig, maar we komen er steeds samen uit en maken er een geweldige tijd van. Tijdens het werk hebben we veel contact, en als we beide thuis zijn is het heel fijn om samen te koken. Omdat Remi ook in het weekend werkt is het soms lastig om echt de tijd samen te vinden, maar ook dat lukt ons best. Tussen het werk als Remi vrij heeft, maar van de week zijn we ook lekker een rondje wezen rijden s' avonds. Toevallig was dat de avond dat de Super maan te zien was, kwam ik later achter dus mijn camera lag thuis. Helaas!! Tijdens het rijden zijn we richting de tafelberg geweest. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het heel mooi was, maar het word hier vroeg donker dus we zagen echt niks, haha!

Foto's kunnen jullie volgen via facebook, maak ik zal ook hier wat vaker proberen te uploaden. We zien geweldige dingen, en komen op hele mooie plaatsen.

Ik kan nog wel een heleboel meer vertellen, maar dat zal elke keer wel zo zijn, haha! Even een mini samenvatting om af te sluiten. We hebben de was naar de wasserij gebracht, kregen alles gestreken en gevouwen terug. Ook het ondergoed. We hebben een hond (eigenlijk 4) die elke dag even komt buurten en de kliekjes krijgt. En de buurman heeft een mama poes met 3 kleintjes die ook regelmatig langs hupsen, we kunnen ze nu al een beetje aaien en oppakken. De kleintjes zijn gok ik zo'n 7 of 8 weekjes. Nou, vraag maar raak voor meer verhalen en avonturen!!

Ik hou jullie op de hoogte, tot snel!
Dikke knuffel uit het zonnige Korsou!

Ajoh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Naar de zon!

Stage in Curacao, wie wil dat nou niet!!

Recente Reisverslagen:

12 September 2014

Week 3 alweer, bon dia!

22 Augustus 2014

De eerste dagen!

12 Augustus 2014

Nog een week!!
Emmie

Ik ga 4 maanden stage lopen in Curacao! Deze reis ga ik maken met een vriendin, en de liefde van mij leven! Volg mijn avonturen hier! Voor mijn vorige blogs: emmieinamerika.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1246
Totaal aantal bezoekers 3258

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

Naar de zon!

28 Januari 2012 - 22 Juni 2012

Amerika!

Landen bezocht: